Terminal płatniczy w firmie. Czy zainwestować w dodatkowe urządzenie?

Czasami można przeczytać lub usłyszeć, że pieniądze, które przechowujemy na koncie bankowym, są jedynie wirtualne. Zdecydowanie więcej satysfakcji daje posiadanie gotówki, w szczególności banknotów o wysokich nominałach. Rozwój techniczny zaszedł jednak tak daleko, że w dzisiejszych czasach trudno już wyobrazić sobie świat bez płatności elektronicznych. Wielu konsumentów woli nawet finalizować transakcję kartą, np. zbliżeniowo. Dlatego obecność terminala płatniczego w firmie wydaje się nie tyle wyborem, co koniecznością.

Podstawowe informacje, czyli od czego zacząć?

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że nie można tak po prostu wejść do sklepu i kupić terminala do kart płatniczych. Urządzenie tego typu, wraz z pakietem usług, należy wynająć od właściwego dostawcy (na czas określony lub nieokreślony). Natomiast przy podpisywaniu umowy trzeba zdecydować, jaki zakres aplikacji zyskamy do dyspozycji. W tym momencie można również wybrać konkretny model terminala. Obydwie kwestie będą miały niebagatelny wpływ na obsługiwanie klientów przedsiębiorstwa, w związku z czym warto je pokrótce omówić.

Usługi dostępne wraz z terminalem płatniczym

Podstawową usługą, którą przedsiębiorca może zaoferować swoim klientom za sprawą terminala płatniczego, jest obsługiwanie transakcji bezgotówkowych. Współcześnie odbywa się to zarówno po wpisaniu PIN-u, jak i zbliżeniowo. Niemniej, to nie jedyne funkcjonalności opisywanego tutaj rozwiązania technologicznego. Obecność terminala pozwala bowiem na rozszerzenie oferty przedsiębiorstwa o sprzedaż doładowań GSM i VoIP oraz przyjmowanie opłat za rachunki, np. za prąd, wodę i gaz.

Ciekawą opcją, na którą decyduje się coraz więcej punktów handlowo-usługowych, jest obsługa płatności zbliżeniowych z wykorzystaniem technologii NFC. W największym skrócie, umożliwia to finalizowanie transakcji bez użycie karty płatniczej. Wystarczy skorzystać ze smartfona, który został wyposażony we wspomniane NFC.

Jak wybrać terminal do kart płatniczych?

Podobnie jak w przypadku innych urządzeń elektronicznych, wykorzystywanych obecnie do prowadzenia handlu, na rynku dostępne są różne modele terminali płatniczych. W związku z tym, przed wyborem konkretnego modelu warto przede wszystkim odpowiedzieć sobie na pytanie, jakiego rozwiązania technologiczne firma potrzebuje. Natomiast podstawową kwestią w tym przypadku jest podział na urządzenia stacjonarne oraz mobilne.

Pierwszy ze wspomnianych typów terminali sprawdzi się najlepiej w przedsiębiorstwach, które przyjmują płatności od klientów w stałym miejscu. Będą to wszelkiego rodzaju sklepy – zarówno spożywcze, jak i odzieżowe – księgarnie, drogerie, salony fryzjerskie, gabinety kosmetyczne czy też warsztaty samochodowe. Nic oczywiście nie stoi na przeszkodzie, aby w punktach handlowo-usługowych korzystać z terminali mobilnych. Praktyka pokazuje jednak, że urządzenia te najczęściej znajdują zastosowanie w restauracjach. Głównie ze względu na to, aby umożliwić klientowi dokonanie płatności przy zajmowanym przez niego stoliku.

Oprócz sposobu funkcjonowania terminala do kart płatniczych, dobrze jest także zwrócić uwagę na parametry pracy konkretnych modeli. Duże znaczenie ma z pewnością mechanizm drukujący, gdyż od jego możliwości zależy szybkość wystawiania potwierdzeń oraz ich czytelność. Ponadto, jeżeli przywiązujemy dużą wagę do funkcjonalności rozwiązań technologicznych używanych w firmie, warto sięgnąć po terminal z podświetlanym, wyrazistym ekranem oraz programowalnymi klawiszami. Stosowanie takiego urządzenie przyczyni się również do podkreślenia prestiżu działalności gospodarczej.

 

Biorąc pod uwagę wszystkie opisane powyżej kwestie, trudno nie stwierdzić, że współcześnie stosowanie terminala płatniczego po prostu się opłaca. Z jednej strony zapewnia to rozszerzenie oferty, z drugiej – stanowi ukłon w kierunku klientów, którzy nie zawsze posiadają ze sobą gotówkę. Dodatkowo, zaletą zdecydowanej większości terminali płatniczych są niewielkie gabaryty. Urządzenia tego typu nie zajmują więc zbyt wiele przestrzeni na stanowisku pracy i można je bez problemu ustawić obok innych elementów systemu, np. kasy lub drukarki rejestrującej, skanera kodów kreskowych, komputera oraz wagi elektronicznej.

Tak jak napisaliśmy wcześniej, przy wdrażaniu terminala płatniczego w firmie trzeba wybrać właściwego dostawcę rozwiązań tego typu. Pod tym linkiem znajdziecie ciekawą ofertę urządzeń oraz usług z nimi związanych.

2 Replies to “Terminal płatniczy w firmie. Czy zainwestować w dodatkowe urządzenie?”

  1. kurcze, fajna sprawa z tym terminalem 🙂 nie wiedzialem co prawda, ze z jego zakupem wiaze sie troche formalnosci, ale tez nie wiedzialem o mozliwosci placenia za rachunki itd., myslalem ze to tylko po prostu platnosc za zakupy lub usluge i juz…no nic, warto rozwazyc 🙂

  2. ja nie wyobrażalem sobie swojej działalności bez terminala. mam dość niemałe natężenie ruchu w skali dnia, a chyba większość klientów woli płacić kartą. zgadzam się – u mnie to urządzenie to nie wybór, ale wręcz warunek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jeszcze tylko to zadanie: *